APIE VPMA
Nuo 2020 01 01 d. pagal projektą „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra“ Nr. 09.4.1-ESFA-V-713-02-0001 visos Lietuvos profesinio mokymo institucijos dalyvauja projekte ir, jei dar neturi gali kreiptis ir gauti virtualiąją mokymosi aplinką savo institucijai. Ši virtuali mokymosi aplinka profesinėms institucijoms (VPMA) yra praturtinta integracijomis su kitomis sistemomis kaip profesine mokymo(si) informacine sistema (PMIS), el. dienynu (įverčių sinchronizavimas iš VMA į el. dienyną), el. tvarkaraščiu ir kt.
Vienas iš šios aplinkos privalumų yra vieningas prisijungimas per PMIS sistemą kartu sinchronizuojant duomenis su kitomis sistemomis. Institucijos VPMA dalyvių duomenys: visi mokinių ir mokytojų duomenys, mokinių grupės yra gaunami pagal institucijos pedagogų ir mokinių registrų duomenis. Institucijai nebereikia rūpintis naujų naudotojų, grupių sukūrimu ir įtraukimu į virtualiąją mokymosi aplinką, naudotojų identifikavimas vyksta per PMIS sistemą – pirmą kartą jungiantis reikia tik patvirtinti savo tapatybę, užpildant registracijos formą prie PMIS. Tai identifikavimas griežtesnis bei saugesnis, kadangi naudotojų identifikavimas susietas su mokinių registrų ir registracijai naudojamas mokinio asmens kodas. Tai leidžia patikimiau identifikuoti institucijos naudotoją bei leidžia išvengti registravimo klaidų. VPMA mokytojai pagal PMIS duomenis galės kurti savo mokomojo dalyko/modulio kursus pagal PMIS priskirtų dalykų sąrašą, kurso duomenys (pvz. pavadinimas, aprašymas bus užpildomi automatiškai) bei automatiškai, priskyrus prie kurso grupę, visi grupės dalyviai yra įtraukiami į kursą. Visi VPMA kurse parašyti pažymiai yra sinchronizuojami su el. dienynu, todėl mokytojui nebereikia papildomai perkelti pažymių į el. dienyną, jie įrašomi automatiškai inicijavus veiksmą mokytojui.
VPMA taip pat praturtinta kitais mokymosi proceso organizavimo įrankiais: paskatinimų ir pasiekimų įvertinimo įrankiais, interaktyvaus turinio kūrimo įrankiu, aktyvaus mokymosi turinio pateikimo ir komentavimo, grįžtamojo ryšio veiklomis, planavimo ir mokymosi progreso stebėjimo įrankiais, sinchroninio ir asinchroninio bendravimo priemonėmis, specifinio turinio pateikimo įrankiais ir kt.